Skip to main content

H2020 SIMRA Proiektua: Berrikuntza Soziala Landa Eremu Marginatuetan

  • Mota Proiektua
  • Egoera Bete
  • Exekuzioa 2016 -2020
  • Esleitutako Aurrekontua 5.575.828,75 €
  • Eremua Europeo
  • Finantza-iturri nagusia H2020
  • Proiektuaren webgunea Proyecto SIMRA
Jardueren deskribapena
Proiektuaren 48 hilabeteetan zehar egindako lana: gizarte-berrikuntzako eragileen zientziari, politikari eta praktikari buruzko nazioarteko pentsamendu-talde bat sortzea eta ikuspegi egituratua, gizarte-berrikuntzaren azterketan eta inplementazioan hainbat eragile/diziplinaz gaindiko partaidetza bermatzeko (Kluvankova et al., 2018); Berrikuntza sozialaren definizio bat garatu zen: "jardun sozialen birkonfigurazioa, gizartearen erronkei erantzunez, gizartearen ongizaterako emaitzak hobetu nahi dituena eta nahitaez gizarte zibileko eragileen parte hartzea barne hartzen duena" (D2.1 www.simra-h2020.eu/index.php/deliverables/); Gizarte-berrikuntzak lurralde-kapitala irekitzean duen eginkizunaren froga (Nijnik et al., 2019; Sarkki et al., 2019); Europan eta Mediterraneo eremuan baztertutako landa-eremuen ezaugarriak (D3.1) faktore fisikoak eta sozioekonomikoak kontuan hartuta sailkatu eta mapatu ziren, eta gizarte berrikuntzako adibideen datu-base bat sortu zen (www.simra-h2020.eu/index.php/simradadatabase/); Baztertutako Landa-eremuetan Gizarte Berrikuntza Ebaluatzeko eskuliburu bat garatzea (D4.3), datu kualitatibo eta kuantitatiboak biltzeko eta aztertzeko tresnen deskribapenarekin, eta adierazle multzo baten fitxak; Gizarte berrikuntzarako hasierako antzeko baldintzak dituzten eskualdeek bide dibergenteak erakusten dituzten azaltzea (D2.3); www.simra-h2020.eu/index.php/deliverables/ www.simra-h2020.eu/index.php/deliverables/ 24 kasu-azterketen (D5.2, D5.4) eta 7 berrikuntza-ekintza (D7.4) azterketaren bidez lortutako berrikuntza sozialen oztopoak eta arrakasta-faktoreak ulertzea, testuinguru ezberdinetan eta eskala guztietan gizarte-berrikuntzen operatibazioa hobetzen ari dena; 2020ko martxorako argitaratutako 21 aldizkari-artikuluen bidez zabaltzea eta politikari eta praktikari buruzko azken konferentzia eta prestakuntza-ekitaldi bat (Brusela, 2020ko otsaila); Europan eta Mediterraneoko eremuan gizarte-berrikuntzari buruzko ikasgaiak elkarrekin ikasteko tokiko tailerrak antolatzeko programa; Landa eremuko gizarte-berrikuntzari buruzko prestakuntza ikastaro presentziala (Zaragoza, Espainia, 2019ko azaroa), profesionalei, arduradun politikoei eta ikertzaileei zuzendua, eta lineako ikastaro ireki masiboa (MOOC) (www.futurelearn.com/courses/social-innovation-in-rural-areas) D7.5-n argitaratua. (www.simra-h2020.eu/wp-content/uploads/2020/04/SIMRA-D7_5_Report-of-the-Training-Course-Including-E-learning.pdf); Gizarte-berrikuntzari buruzko gidak garatzea politika-helburu-taldeentzat (D6.3); eta Praktika Helburu Taldeak (D6.4) interes-taldeekin balioztatu eta prestakuntza-ikastaroetan erabilitakoak (D7.5). Landa-eremuetako berrikuntza sozialetarako politika-esparruko baldintzak, politikak eta tresnak identifikatzea (D6.1) eta baztertutako landa-eremuetan gizarte-berrikuntzarako politika-inplikazio nagusien azalpena (D6.2).
Testuinguruko deskribapena
Baztertutako landa-eremuetan, erronka komunak —esaterako, eskualdeko ekonomia ahulak, garraioa, azpiegiturak, etxebizitzak eta biztanleria zahartzea— mundu mailako arazoekin gurutzatzen dira, hala nola klima aldaketa, iraunkortasuna eta energia eta elikagaien segurtasuna. Erronka hauek premiazko konponbideak eskatzen dituzte. Gizarte-berrikuntza tradizionalki dauden merkatuek edo erakunde publikoek ondo aurre egiten ez dieten gizarte-erronkei erantzun gisa onartzen da. Merkatuak hauskorrak direnean eta sektore publikoaren aurrekontuak mugatuak direnean, gizarte zibilaren konpromisoa beharrezkoa izan daiteke berrikuntza soziala bultzatzeko eta garapena laguntzeko. Jakintsuek gizarte-berrikuntzako prozesuen ezaugarriak definitzeko eta neurtzeko planteamenduak garatu dituzten arren, ezagutza hutsune bat egon da gizarte-berrikuntzak nahi diren emaitzekin eta eraginarekin lotzeko, batez ere baztertutako landa-eremuetan. Ezinbestekoa da tokiko baldintzak eta bitarteko faktoreak kontuan hartzea. SIMRAk gizarte-berrikuntzak garapen-erronkei aurre egiteko nola laguntzen duen ulertu nahi izan du. Bere eginkizuna gizartearen erronkei aurre egiteko mekanismoak identifikatzea eta probatzea zen, bereziki Europa osoko landa eremu baztertuetan, Mediterraneoko eskualdean arreta jarriz (EBkoak ez diren herrialdeak barne), non emaitzen eta laguntza-baldintzen froga mugatua zegoen. Helburu orokorrak nekazaritzan, basogintzan eta landa-garapenean gizarte-berrikuntzaren eta gobernantza berritzailearen ulermena aurreratzea eta gizartearen ongizatea hobetzeko nola aprobetxatzea ziren. Ikerketa-programa gizarte-berrikuntzaren ezagutza aurreratzeko diseinatu zen, interesdunekin lankidetza aktiboaren bidez, eta komunitateetan gaitasun instituzionala garatzen eta gizarte-berrikuntza arrakastatsuak izateko beharrezkoa den kapital soziala garatzen laguntzeko.
Helburuak
SIMRAk gizarte-berrikuntzaren (SI) eta nekazaritza, basogintza eta landa garapenaren (RD) gobernantza berritzailearen ulermena hobetu nahi du, eta horiek nola sustatu, bereziki Europa osoko landa-eremu baztertuetan, Mediterraneoko eskualdean arreta jarriz (EBkoak ez diren herrialdeak barne), non emaitzen eta laguntza-baldintzen froga mugatua dagoen. Helburu hauek lortuko dira: 1. Esparru sistematikoak garatuz: a) teorikoak - ISen konplexutasunaren eta haien dimentsioen ezagutza hobetzea, eta lurralde-kapitalaren garapenean duten eragina; b) operatiboa: diziplinaz gaindiko koalizio batean oinarrituta (ikertzaileak eta praktikatzaileak) SI ezartzeko/operazionatzeko aurrebaldintzen eta arrakasta-faktoreen (adibidez, tresnak, pizgarriak, etab.) ulermenean aurrera egiteko. 2. Gizarte-lehentasunen, harremanen/elkarlanen eta abarren berezitasunak biltzen dituen IS-en kategorizazioa sortzea, eta antzeko baldintzak dituzten eskualdeek bide dibergenteak erakusten dituzten arrazoiak aztertzeko eta «aniztasuna indar bihurtzeko» tresna gisa balio du. IS eta horrek lurraldeko kapitalaren dimentsio ekonomiko, sozial, ingurumen, instituzio eta politikoetan dituen eraginak ebaluatzeko metodo multzo integratua sortzea.4. ISren ebaluazio bateratua Europako landa-eremuen aldakuntza espazialean egindako kasu-azterketetan, lurralde-kapitalaren zein osagaik DR bultzatzen edo integratzen duten kontuan hartuta. 5. IS eta gobernu-mekanismo berriei buruzko ezagutza berrien edo hobetuen sintesia eta hedapena, kapital soziala eta gaitasun instituzionala garatzeko eta garapen iraunkorreko ibilbideak moldatzeko aukera/irtenbide eraginkorrak informatzeko. 6. Elkarlanean ikasteko eta sarean lan egiteko aukerak sortzea eta ekintza berritzaileak martxan jartzea eskala ezberdinetan edo anitzetan, ikertzaileen, ezagutzaren bitartekarien eta interes-taldeen arteko etengabeko elkarrekintzarekin, SI sustatu eta txertatzeko, ondare iraunkor bat utziz.
Results
Punta-puntako ezagutzan aurrerapenak lortu ziren diziplinaz gaindiko, maila anitzeko eta alderdi anitzeko ikuspegia martxan jarriz, Europako eta Mediterraneoko ikertzaileen, ezagutzaren bitartekarien eta interes-taldeen arteko etengabeko elkarrekintzarekin. Gizarte-berrikuntzari buruzko ezagutza teoriko eta kontestualizatu berriak sortu ziren, berrikuntza sozialaren kontzeptualizazioa barne (adibidez, D2.1 D2.2; www.simra-h2020.eu/index.php/deliverables/); baztertutako landa-eremuetako gizarte-berrikuntzaren adibideen bilketa eta kategorizazioa (D3.1 D3.2 D3.3); gizarte-berrikuntzaren bilakaera-bideak testuinguru ezberdinetan (D2.3); gizarte berrikuntzaren ondorioak ebaluatzeko tresnen inbentarioa (D4.2); eta landa-inguruneetako gizarte-berrikuntzari laguntzeko edo horren bidez babesteko politikek duten eginkizunari buruzko ikuspegiak (D6.1 D6.2). Berrikuntza sozialean tokiko ezagutzak, metodoak eta esperientzia aldizkari zientifikoetan argitaratutako 21 artikuluko multzo batean aurkezten dira. Hobeto ulertzeak ahalbidetu zuen, lehen aldiz, berrikuntza sozialen eragileei, prozesuei, emaitzei eta inpaktuei buruzko ebidentzia enpirikoen bilketa sistematikoa, eta horien ebaluaziorako (D4.3) (24 kasu-azterketetan) eta analisirako (D5.4) eskuliburu bakarra ekoiztea. Aurkikuntzak gizarte zibilaren gobernantzaren abiarazle eta birkonfigurazio motak identifikatzen dituzte, edo tokiko gizartearen bizi-kalitatea eta ongizatea onartzen duten zerbitzuak eskaintzean merkatuaren eta estatuaren hutsegiteen aurrean gizarte-motibatutako erantzunak. Aurkikuntza hauek aurrez aurre (35 parte-hartzaile) eta lineako (516 ikasle aktibo) prestakuntzan erabili ziren, interesdunek praktikan, ikerketan eta politikan dituzten gaitasunak hobetzeko. Erakunde bazkideetan eta tokiko eragileen artean gaitasun berriak garatu dira berrikuntza sozialaren ebaluazioan eta landa-eremuetan dituen eraginen ebaluazioan, eta politika-taldeekin partekatu dira (adibidez, EBko Nekazaritza DG). Landa-eremuetako gizarte-berrikuntzaren adibideak bildu dira, sareko bertsio batekin, eta gizarte berrikuntzako adibideen bost liburuxkekin lagunduta. Berrikuntza soziala 7 Berrikuntza Ekintzen bidez ezartzeak landa-komunitateetako giza kapitala indartu du, prozesu berriak sortuz (adibidez, VALAB-en, Guadalupen, EIP Agricultural Task Force-rekin elkarlanean) eta diru-sarrerak (adibidez, lineako atari bat, ISHOPRURAL, Libanoko komunitate bateko emakumeek tokiko produktuak merkaturatzeko). Ko-ikaskuntzaren diziplinaz gaindiko ikuspegiari esker, politika-hartzaileentzako gidak sortu dira, EBko eta estatuko politikarako 9 gomendio nagusirekin (D6.3) eta praktikarekin, 7 urratseko gida eta berrikuntza sozialen autoebaluaziorako (D6.4) kontrol-zerrendarekin.
Koordinatzaileak
  • THE JAMES HUTTON INSTITUTE (THE JAMES HUTTON INSTITUTE)