H2020 BIOWAYS proiektua: Europako bioekonomia hazten laguntzen duten bio-oinarritutako produktuen eta aplikazioen inguruko sentsibilizazioa sustatzea.
- Mota Proiektua
- Egoera Bete
- Exekuzioa 2016 -2018
- Esleitutako Aurrekontua 965.750,00 €
- Eremua Europeo
- Finantza-iturri nagusia H2020
- Proiektuaren webgunea BIOWAYS
BBI JUren Zientziaren Berrikuntza eta Ikerketa Agendaren bost aplikazio-eremu zabalak erabiliz, zeinak proiektuak garatu behar diren gako-arloak definitzen dituztenak, BIOWAYS ekintzak sustapen- eta hezkuntza-material bikainak garatuko ditu, eta material horietan oinarritutako konpromiso publikoko jarduerak diseinatu eta ezarriko ditu.
Jarduera horiek oinarri biologikoko industriak eta haien produktuen potentzial izugarria sustatzera bideratuko dira. BIOWAYSek bio-oinarritutako produktuei eta aplikazioei buruzko komunikazio hobea izateko beharrari erantzun nahi dio, baita horiek ematen dituzten abantailei ere. Asmo handiko erronka horri aurre egiteko, BIOWAYS Partzuergoak komunikazio programetarako balio erantsia aitortua duten goi mailako jarduera eta tresna integratuak eskaintzea proposatzen du, batez ere EBko herritarrei zuzenduta.
Hori lortzeko garatzen ari diren tresnen artean, sareko lankidetza-plataforma eta sare sozial berritzaile bat, bio-oinarritutako produktuen liburutegi eskuragarri bat, prestakuntza-materialen garapena, hacking sozialeko saioak, kosorkuntza tailerrak, eConference bat, BarCamps eta gaikako Charettes daude.
BBI JU Ikerketa eta Berrikuntza Zientifikoko Agendaren bost aplikazio-eremu handiekin, zeinak proiektuak garatu behar diren gako-arloak definitzen dituztenez, BIOWAYS ekintzak, funtsean, sustapen- eta hezkuntza-material bikainak garatuko ditu eta material horietan oinarritutako konpromiso publikoko jarduerak diseinatu eta ezarriko ditu. Jarduera hauek bioindustriak eta haien produktuen potentzial itzela sustatzera bideratuko dira.
BIOWAYSek bio-oinarritutako produktuei eta aplikazioei eta horiek ematen dituzten abantailei buruzko komunikazio hobea izateko beharrari aurre egitea du helburu. Asmo handiko helburu hori lortzeko, BIOWAYS Partzuergoak komunikazio programetarako balio erantsi aitortua duten goi mailako jarduera eta tresna integratuak eskaintzea proposatzen du, EBko herritarrak helburu nagusi izanik.
Hori lortzeko garatzen ari diren tresnen artean, sareko lankidetza plataforma eta sare sozial berritzaile bat, bio-oinarritutako produktuen liburutegi eskuragarria, prestakuntza-materialen garapena, hacking sozialeko jardunaldiak, kosorkuntza tailerrak, hitzaldi elektroniko bat, BarCamps eta gaikako Charettes daude.
Bio-oinarritutako produktuak kontsumitzaileei sustatzea Bio-oinarritutako ekonomiak baliabide berriztagarriak erabiltzen ditu eta gizarteari laguntzen dio egungo ingurumen-erronkei aurre egiten; Nekazaritza, basogintza, arrantza eta akuikultura baliabideak elikagai, bioproduktu eta bioenergia bihurtzea estrategia itxaropentsua da erregai fosilekiko menpekotasuna gutxitzeko. Bioekonomiak fabrikazio-prozesuak eta industria eraldatzeko ahalmena du, eta horien ingurumen-inpaktua murrizteko. Hori lortzeko, beharrezkoa da kontsumitzaileei bioproduktuen onuren eta haien aplikazioen berri ematea.
Sustapen-jarduerak: EBk finantzatutako BIOWAYS-ek EB osorako lineako inkesta bat egin zuen, ikerketa garrantzitsuak aztertzearekin batera, eta, horri esker, produktu biologikoen pertzepzio publikoari buruzko datu kualitatibo eta kuantitatiboak biltzeko aukera izan zuten. "Gure epe luzerako helburua da publikoaren konfiantza areagotzea bio-oinarritutako industrian, bere merkatuan sartzea indartzeko, eta horrek eragin positiboa izango du gizartean, ekonomian eta ingurumenean", azaldu du Iakovos Delioglanis proiektuaren koordinatzaileak. Lineako galdetegiak, zazpi hizkuntzatara itzulita, baloratu zituen publikoaren pertzepzioa eta bio-produktuekiko konpromisoa, horien erabileraren onurak eta erabilera handiagoa eragozten duten arrazoiak. EBko hainbat herrialdetako 450 inkestatu baino gehiagoren emaitzek erakutsi zuten gehienek produktu ekologikoak identifikatzen zituzten arren, % 40k baino gutxiagok nahikoa ezagutzen zituela.
Inkestatuen ia erdiek bio-oinarritutako produktuen abantailei buruzko informazio faltaren berri eman dute, eta gehienek adostu dute kontsumitzaileei etiketa eta pizgarri hobeak eman behar zaizkiela. Honek argi eta garbi frogatu zuen publikoaren sentsibilizazioa areagotzeko beharra trebakuntza tresna eta material berritzaile eta ongi bideratuen bidez. BIOWAYS-ek nazio eta nazioarteko hainbat ekitaldi antolatu zituen, gaikako tailerrak barne, eragile guztiak bio-oinarritutako produktuen etorkizunari eta ingurumen, gizarte eta ekonomia-onura europar gizarteari buruzko eztabaida ireki batean parte hartzeko. Ekitaldi horietan, proiektuko bazkideek produktu biologikoen laginak erakutsi zituzten eta ingurumenean eta gizartean eragin positiboa sortzeko nola erabil daitezkeen erakutsi zuten.
Horrez gain, parte-hartzaileek bio-oinarritutako prozesuak hartzeko eta bio-oinarritutako produktuetara pasatzeko oztopoak nola gainditu eztabaidatu zuten. Proiektuak komunikazio-teknika alternatiboak eta partaidetza publikoko jarduerak ezarri zituen, jolasak, hezkuntza-tresnak eta gertakari dibertigarriak garatzearekin batera. Komunikazio-programa gertakari eta zifra zientifikoetan oinarrituta zegoen, ondo formulatu, ulergarri eta eskuragarri dauden gako-mezuekin, bio-oinarritutako produktuen gaitasunak eta onurak deskribatzen dituztenak. Oinarri biologikoko hainbat produkturi buruzko fitxak prestatu ziren, ontziak, erregaiak, elikagaien osagaiak eta animalientzako elikadura barne.
Material guztia sarean aurki daiteke. Pauso bat gehiago BIOWAYS ekimena bioekonomia sustatzeaz haratago doa. Delioglanis-ek azpimarratzen duenez: "Biowatch plataforma sortu dugu interes-taldeak, ikertzaileak, industria eta publiko orokorra etengabeko eztabaidan eta ideia-trukean parte hartzeko. Biowatch-ek ere liburutegi elektroniko gisa balio du bio-oinarritutako ikerketa eta proiektuetarako, edo bio-oinarritutako ikerketa eta industriaren azken garapenetan interesa duen edonorentzat. bioekonomiaren sektorea", ondorioztatu du Delioglanisek. BIOWAYSen ondorengo proiektuek, BIOBRIDGES eta BIOVOICESek, herritarrak sentsibilizatzeko eta produktu biologikoak eguneroko bizitzan txertatzeko konpromisoa hartzen dute.
- Q-PLAN INTERNATIONAL ADVISORS PC (Q-PLAN INTERNATIONAL)