Skip to main content

Tokiko Ekintza Taldeek indarrak batzen dituzte beren geoparkeak ikusgai jartzeko eta haiek laguntzeko

Argitalpen data: 04/10/2022

Azalpena

Tokiko Ekintza Taldeek indarrak batzen dituzte beren geoparkeak ikusgai jartzeko eta laguntzeko asimon og., 2022/09/29 - 11:44

  • Subbética Cordobesako Tokiko Ekintza Taldeak (GAL) koordinatzen du lankidetza proiektu nazional hau
  • Ekintzen artean marketin plan bateratua eta Praktika Egokien katalogoa sortzea daude

Tokiko Ekintza Taldeek indarrak batzen dituzte beren geoparkeak ikusgai jartzeko eta haiek laguntzeko

Eremu bateko ondare geologiko eta geografikoa tokiko biztanleek eta bertako administrazio publiko zein pribatuek babesteko merezi dute beti. Izan ere, “geoparkeen” figura Espainian beren espazioen izaera nabarmenagatik garrantzi berezia duten zenbait eremu aitortu eta babesteko sortu zen. Geoparkeei esker, habitat hauek haien inguruko turismo, ekonomia eta garapen proiektuekin zabal daitezke.

Hala, Subbética Cordobesako GAL inplikatutako sei LEADER landa-eremuetako geoparkeen ikusgarritasun eta garapenerako LEADER lankidetza proiektu nazionala koordinatzen du: Levante Almeriense eta Almanzorako Tokiko Ekintza Taldea. —LEADER bi gunetan jarduten duena— (Almeria), Aprodervi (Cáceres), Montaña Palentina (Palentzia) eta Adeco-Camino (Burgos).

Proiektuak geoparkeetako jardunbide egokien katalogoa garatzea eta bisitetan jazarpen kasuetarako jarduketa-protokoloa egitea ere suposatzen du. Hori guztia emaitzen aurkezpen egun batekin amaituko da.

“Geoturismoa” eta marketina

Marketin-planak "teknologia berrien erabileraren bidez ikusgarritasun handiagoa" eman nahi du, zehaztu du Carmen Pérez del Río Subbética Cordobesako GALeko Programako teknikariak. GALen talde-lanak geoparkeei «ikusgarritasun handiagoa» izatea ahalbidetzen die, «zure sareak zabaltzeko eta leku gehiagotan ezagutarazteko».

Gainera, erakunde kudeatzaileen eta, batez ere, lurraldeko biztanleen inplikazioa ahalbidetzen du. «Bertako zein atzerriko biztanleengana iristeko aukera emango digun marketin estrategia nahi dugu».

'Geoturismo' produktua

«Geoparkeek eta LEADERek ikuspuntu bera dute. Geoparkea ondare geologikoaren eta tokiko biztanleen eta haien ekonomiaren batura da”, dio. "Parte hartzerik gabeko herritarrak lekua uztea litzateke".

Horregatik, ezinbestekoa da bisitariek jasotzen duten arreta eta informazioa, eta horretarako “geoturismoaren” produktua deitzen dutena sustatzea proposatzen dute. 'Ekoturismoaz' hitz egiten dugun modu berean, turistek ' geoturismoa ' ezagutzea nahi dute, geoparke nazionalei buruzko ezagutza eta errespetua areagotzeko.

LEADER finantzaketa

Proiektuak guztira 260.542,46 euroko aurrekontua du, honela banatuta:

- Andaluzia (EAFDER funtsen % 90, Andaluziako Juntaren % 10): 53.626,95 euro Subbética Cordobesako GDRtik, 72.888,69 euro Almanzora eskualderako eta kopuru bera Levante eskualde Almerienserako, biak Levantek exekutatuta. Almeriense eta Almanzorako Garapen Taldea.

- Gaztela eta Leon (%80 EAFDER funtsetatik, %14 Gaztela eta Leongo Juntatik eta %6 Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministeriotik (MAPA)): 22.485,37 euro GAL, Adeco-Camino eta Montaña Palentina bakoitzeko.

- Extremadura (%75 EAFDER funtsetatik. %21,28 Extremadurako Gobernutik eta %3,72 MAPAtik): 16.115,71 euro Aproderviren proiektua gauzatzeko.

Lotutako Albisteak