Skip to main content

Projecte Erasmus+: Projecte Fènix

  • Tipus Projecte
  • Estat Completat
  • Execució 2021 -2022
  • Pressupost assignat 32.816,00 €
  • Àmbit Europeo
  • Comunitat Autònoma Castilla - La Mancha
  • Font principal de finançament Erasmus +
Descripció

Projecte Fènix és un intercanvi que cerca ajudar i potenciar la catarsi i el renaixement que la situació actual ha provocat als joves d'avui. Com han experimentat el desenvolupament dels esdeveniments ocasionats per la pandèmia del Covid-19 i com pensen processar-los? Tal com la mitològica au Fènix, se'ls convida a renéixer entre les cendres amb forces renovades per seguir endavant amb un estil de vida diferent, sa i d'acord amb la realitat que estan obligats a viure avui. El projecte es desenvolupa a Espanya, a Finca Santa Clara, Brihuega, lloc on l'associació The Banyan Tree té la seu. Es busca que els joves, fent ús dels seus propis recursos, a través de diferents presentacions i tallers, presentin alternatives a aquesta realitat imminent que es manifesta avui a les nostres ciutats, focalitzant-se en l'opció de desenvolupar una vida més oberta, amb menys restriccions i amb noves possibilitats econòmiques, en un ambient més rural. El món promet ser un lloc diferent d'ara endavant. L'ús de màscara ara és obligatori i la feina des de casa gairebé també. A sobre els països s'estan preparant per a una segona onada, i potser un segon possible confinament. Un entorn rural ofereix una opció que les ciutats no tenen; el confinament ja no és en un bloc d'apartaments sinó en un espai molt més obert, la feina des de casa es pot fer perfectament des d'un espai rural i el perill de contagi es redueix considerablement. Europa, des del punt de vista de l'històric, va ser sempre dependent dels productes provinents dels espais rurals. És actualment quan s'experimenta una sobrepoblació als espais urbans, deixant els bells camps europeus buits. Potser és hora de tornar als nostres orígens, amb la saviesa apresa a la ciutat, i la llibertat i oportunitats que ens ofereix una vida rural.

Descripció de les activitats

L'activitat tindrà lloc a Finca Santa Clara, del 5 al 10 de juliol. Els participants seran d'Espanya, Bèlgica, República Txeca, Hongria, Lituània, Noruega, Polònia, Eslovènia i Suècia. Cada país ha triat un taller que és rellevant i aplicable al seu propi país, a més de ser aplicable a altres nacionalitats.

El primer taller, del grup belga, "Vida amb estil al camp", té com a objectiu identificar les idees preconcebudes que tenen els participants sobre el que significa viure en un entorn rural. El taller del grup espanyol, "COVID-19, què ens ha fet?", tracta d'afrontar el nou món on ens trobem, i determinar quines són les conseqüències psicològiques que provoca la pandèmia, i com pot frenar el nostre desenvolupament personal si no desenvolupem una capacitat d'adaptació.

El proper taller, des de la República Txeca, "Comunicació i Vendes són el mateix", mostrarà als participants els diferents canals de comunicació que hi ha avui dia, i com convertir-los en canals de venda de productes o serveis. A la tarda, el grup de Suècia presentarà el seu taller, “Negocis Online, La Nova Forma de Pensar”, on s'explicarà l'estructura d'un negoci, com ha de funcionar al món en línia, es discutiran estratègies de vendes i màrqueting. . implementació empresarial.

Al matí del tercer dia, el grup noruec presentarà el taller “Gestiona la teva Comunitat”, on expliquen els avantatges i oportunitats que ofereix convertir-se en Community Manager, i les possibilitats laborals que ofereix. A la tarda està prevista una visita guiada al nucli històric de Brihuega, que inclourà els cultius de Lavanda, i les coves àrabs que daten dels segles X i XI.

L'endemà, el grup d'Eslovènia presentarà el taller "El que la terra pot fer per tu", amb l'objectiu de demostrar les diferents tècniques agrícoles senzilles que es poden desenvolupar per portar una vida sana i senzilla sense necessitat de grans ciutats.

A la tarda, el grup lituà presentarà el taller La Selva Amazònica, que serà una presentació del món d'Amazon, i els beneficis i possibilitats de convertir-se en soci d'Amazon i utilitzar-lo com a plataforma de vendes i publicitat.

El proper taller serà presentat pel grup polonès “Google Your Way Out”, en què es presentarà Google com a eina de màrqueting i vendes, i es mostraran les diferents eines que posa a disposició dels nous emprenedors del sector digital.

A la tarda es presentarà l'obra “100 anys de pandèmia”, aquesta serà una presentació conjunta amb els grups espanyol i suec, i en què s'abordaran les inquietuds i els canvis que provoca la pandèmia a la vida moderna. El guió ho estan desenvolupant els participants de tots dos grups.

El darrer taller, a càrrec del grup d'Hongria, “Market + Digits”, té com a objectiu mostrar com funciona el món del Màrqueting Digital, el resultat són les seves oportunitats laborals sense haver de viure a una gran ciutat.

A la tarda hi haurà una sessió de tancament i conclusió de l'activitat, on es processaran totes les experiències viscudes, es compartiran èxits, com implementar allò que s'ha après en tornar al país d'origen i es lliurarà el certificat Youthpass presentat i escrit. Durant els dies d'activitat, cada associació compartirà un dinar del vostre país. Espanya, com a país amfitrió, designarà els monitors juvenils per preparar les instal·lacions per a l'arribada dels participants, organitzar i impartir alguns dels seminaris durant l'intercanvi. Els participants són un grup de 58 joves entre 17 i 29 anys de diferents estrats socials. Són joves proactius, amants dels intercanvis culturals, de ment oberta, disposats i motivats a explorar com viure en un món millor i, sobretot, com viure la situació mundial actual. Són joves els plans dels quals ara han estat interromputs o destruïts per la pandèmia, i s'enfronten a la necessitat de remodelar les seves vides, descobrir noves opcions i ampliar les seves fronteres, plantejant-se nous plans d'estudi i noves opcions laborals. Els joves estan ansiosos per participar en el projecte a Espanya, per conèixer noves persones que no només els brindin l'oportunitat de noves amistats, sinó també de noves opcions de desenvolupament intel·lectual, intercultural i, sobretot, de treball i aprenentatge.

Els participants de cada país seran elegits entre els grups de joves amb què treballen les organitzacions associades. Buscarem aquells que tinguin un interès especial i necessitin canviar el seu estil de vida per un de més rural, i que alguna vegada estiguin necessitats de noves idees i oportunitats de desenvolupament econòmic i social. A més, han de tenir un especial interès no només a aprendre, sinó a compartir allò après amb les persones del seu entorn.

Objectius

1. Realitzar un sondeig per determinar com han afectat els esdeveniments recents els joves europeus, especialment aquells que viuen en grans centres urbans.

2. Provocar i potenciar el desenvolupament d'alternatives econòmiques i socials reals al medi rural.

3. Desenvolupar capacitats investigatives i de lideratge en els joves a través del desenvolupament de tallers i activitats dintegració cultural i socioeconòmica.

4. Promoure el desenvolupament de joves emprenedors, potenciant la importància de la creació de nous negocis i empreses com a manera de contrarestar la crisi provocada per la pandèmia del Covid-19, desenvolupant noves competències i mètodes per al seu desenvolupament professional.

5. Mostrar com una integració rural pot ésser una solució als problemes creats per la crisi actual.

6. Promoure el diàleg i la comunicació interactiva com a font vital d'idees per al desenvolupament psicosocial de les activitats a nivell personal i col·lectiu, cercant l'acceptació, la tolerància i el respecte cap a persones de diferent procedència, creences, religions o situacions socials, i finalment, la integració social d'aquests grups.

7. Promoure els principis del programa Erasmus+ i conscienciar sobre els beneficis del certificat YouthPass i Europass CV

Resultats

Part de l'impacte esperat als participants del projecte:

- Desenvolupar-se en la implementació de noves tècniques i coneixements tecnològics.

- Crear i desenvolupar-hi el concepte de què significa tenir un negoci, quina n'és l'estructura i quines són les possibilitats reals de dur-lo a terme.

- Generar noves idees de productes i/o serveis que ells mateixos, de manera sostenible i realista, puguin produir o crear.

- Adquirir eines pràctiques perquè es puguin desenvolupar en el món laboral actual, tenint en compte les noves condicions creades per la pandèmia VOVID-19.

- Aprendre pràctiques de vida sostenible al medi rural, l'hort unifamiliar, la cuina saludable i com establir-se, procedent d'un entorn urbà, al medi rural.

- Desenvolupar la motivació per difondre la informació apresa a les seves comunitats.

- Millorar les habilitats de comunicació i resolució de problemes.

- Nutrir el potencial dels participants, equipant-los perquè puguin ser agents de canvi al seu entorn.

- Beneficia't d'una experiència intercultural Impacte esperat a les organitzacions participants:

- Millorar habilitats com ara el treball en equip, el treball independent, la comunicació, la cooperació mútua, el respecte per les diferents idees i creences, l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

- Construir una forta associació internacional.

- Crear una plataforma per a la xarxa dorganitzacions juvenils involucrades en estils de vida saludables, creativitat cultural i programes de desenvolupament personal.

- Obtenir una experiència positiva en la gestió de projectes internacionals, que ens proporcionarà els coneixements necessaris per dur a terme projectes futurs.

- Fomentar una comprensió més gran de la diversitat social, cultural i lingüística entre l'organització personal.

Impacte als grups objectiu:

- Difondre entre amics, coneguts i familiars tots els coneixements i noves idees desenvolupades a partir de l'intercanvi, incloent-hi la sensibilització, acceptació i adaptació a la nova situació mundial, enfocaments a nous estils de vida i noves oportunitats laborals al nou món, i com portar una vida responsable. Ciutadania europea.

- Sensibilitzar sobre les eines europees i els possibles programes per a joves.

- Motivar els joves a desenvolupar la comunicació internacional com a font d'autodesenvolupament i de vida activa.

- Sensibilitzar sobre les possibilitats que ofereix el món en línia als joves com a plataforma d'unió en la diversitat. El nostre grup objectiu són els joves de les nostres comunitats, a qui se'ls presentarà el nostre projecte i l'experiència que en poden obtenir. Aquesta serà una font d'inspiració per participar a les nostres activitats. Els joves dels nostres socis tindran l'oportunitat de conèixer les accions d'Erasmus+, cosa que els permetrà viatjar a l'estranger i adquirir més experiència a través de l'intercanvi d'educació no formal amb els pares i les organitzacions juvenils.

Informació de contacte
  • Nom coordinador/entitat: The Banyan Tree  
  • Adreça postal: Finca Santa Clara, Brihuega, 19400 Guadalajara
  • Telèfon: 656586916
Coordinadors
  • The Banyan Tree
Col·laboradors
  • SOCIEDAD ESPIRITUAL PARA EL ALMA
  • Comunidad religiosa de la Conciencia de Krishna de la ciudad de Dwaraka
  • ISKCON Almvik
  • ISKCON NORUEGA
  • Fundación Eco-Valley para la Sostenibilidad Aplicada
  • Radhadesh ASBL
  • RadhaRaman zs
  • VEGE POLSKA - ASOCIACIÓN DE VEGETARIANOS POLACOS