H2020 SMART Proiektua: Merkataritza Arduratsurako Merkatu Jasangarriko Eragileak
- Mota Proiektua
- Egoera Bete
- Exekuzioa 2016 -2020
- Esleitutako Aurrekontua 2.491.210,00 €
- Eremua Europeo
- Finantza-iturri nagusia Horizonte 2020
- Proiektuaren webgunea Proyecto SMART
Jasangarritasunerako trantsizioa laguntzea Gure analisi integralean oinarrituta, erreforma-proposamenak garatzen ditugu beharrezko aldaketa lortzeko. Irmoki sinesten dugu jasangarritasuna lortzea posible dela (bideoa 1 m 27 s: https://youtu.be/Vu0pU47lWPk ). Jasangarritasunerako trantsizioak oinarri juridiko sendoa du EBren Itunetan ezarritako helburu orokorretan, ingurumena, giza eskubideak eta giza duintasuna babesteko betebeharrekin, bai EBren barruan, bai EBk mundu osokoekin dituen harremanetan. Jasangarritasuna lortzeko, negozioen funtzionamendua aldatu behar dugu. Gure erreforma-proposamen multzo landuak ( https://www.smart.uio.no/reform_proposals ) iraunkortasunerako trantsizioa laguntzea du helburu, 2019ko gure sarrera-txostenean, Sustainability to Transition Supporting the Transition to Sustainability ( https://ssrn.com/abstract=3503310 ), azaldu genuen bezala.
Gure erreforma proposamenek negozioen eta finantzen funtzionatzeko modua, eta produktuak ekoizteko eta kontsumitzeko modua aldatzea dute helburu. Gure helburua enpresei eta finantzei balioa modu iraunkorrean sortzeko aukera ematea da, eta produktuak ekoitzi eta kontsumitzea planetaren mugen barruan gizateriarentzat espazio seguru eta bidezko bat bermatzen laguntzeko moduan. Proposamen zehatzak hiru txosten nagusitan aurkezten dira, jasangarritasun-diligentzia printzipio gidari gisa hartuta. “Europako enpresen etorkizuna bermatzea” ( https://ssrn.com/abstract=3595048 ) artikuluan, nazioarteko merkataritza eta inbertsio legeak negozio iraunkorrak nola sustatu ditzakeen eta jasangarritasuna nola integratu daitekeen enpresen helburuetan eta administrazio kontseiluko eginkizunetan iradokitzen ditugu (5m 52s bideoa: https://www.youtube.com/watch?v=qMIWifFv94o&feature=youtu.be ). Jasangarritasunerako Trantsizioa Finantzatzean (http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3594433), EBko Finantza Jasangarrien Ekimena indartu eta zabaltzea dugu helburu, finantzaketa publikoa zein pribatua jasangarritasunera bideratuta egon dadin bermatuz (bideoa 7 min 15 s: https://youtu.be/dQeneISGmwc ).
Ekonomia Zirkular Jasangarri Baterantz ( https://ssrn.com/abstract=3596076 ) liburuan, jasangarritasuna EBko produktuen ekoizpenean eta kontsumoan guztiz integratzeko iradokizunak egiten ditugu (bideoa 5 m 3 s: https://youtu.be/_wiKK9NO00A ). Horrez gain, azken hori osatzen duen txosten bereizi bat dago: Iraunkortasuna Erosketa Publikoaren bidez ( http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3559393 ). Gure erreforma-proposamenek EBri eragiten diote aktore global gisa eta EBri legegile eta politikari gisa. Garapenerako egokiak diren EBko politiken koherentziarako SMART jarraibideak ere garatu ditugu ( https://ssrn.com/abstract=3596036 ) eta enpresetako iraunkortasun-ebaluazio prozesurako SMART gida ( https://www.smart.uio.no/publications/reports/d.5.4-v0.2_wp5.pdf ).
SMART proiektutik Legacy SMARTera Gure proiektu nagusia, Merkataritza Arduratsurako Merkatu Jokalari Jasangarriak (SMART), amaitu da. SMART proiektua Europar Batasunaren Horizon 2020 ikerketa eta berrikuntza programak finantzatu zuen eta mundu osoko 25 ikerketa erakundetako 70 akademiko baino gehiago bildu zituen. Proiektua 2016ko martxoaren 1etik 2020ko otsailaren 29ra bitartean gauzatu zen. Proiektua Beate Sjåfjell irakasleak koordinatu zuen. SMART-en helburua merkatuko eragileek iraunkortasunean egiten duten ekarpena bermatzea zen, eta hori gizateriaren oinarri soziala bermatzea bezala definitzen dugu, orain eta etorkizunean, planetaren mugen barruan. Ikusi gure bideo laburra (1 minutu eta 40 segundo: https://youtu.be/HgVC8OB99ec ) honi buruz! Iraunkortasunerako oztopoak eta aukerak
SMARTen lehen urrats garrantzitsu bat merkatuko eragileek iraunkortasunean egiten dituzten ekarpenen analisi aurreratu eta integrala egitea izan zen. Europan saltzen diren produktuen balio-kate globaletan arreta jarriz, gure analisiak nazioarteko zuzenbide eta politika mailan, EB mailan eta hautatutako estatu kideen mailan egindako ikerketaren emaitzak biltzen ditu. Gure araudi-analisia ehunen eta telefono mugikorren bizi-zikloen behetik gorako ikerketekin osatzen dugu, produktuen ekoizpena eta kontsumoa bide lineal eta jasanezin batean mantentzen dituzten hainbat faktore identifikatuz (bideoa 1m 14s: https://youtu.be/ZuPscIS0-74 ).
Merkatuko eragileei erabaki iraunkorragoak hartzea eragozten dieten arautze-esparruetako oztopoak, hutsuneak eta inkoherentziak identifikatzen ditugu. Era berean, iraunkortasuna nahi badugu, hobetu beharreko aukerak identifikatu genituen. Gure analisia 2018ko Negozio Global Iraunkorrerako Oztopoak txostenean laburbildu zen ( http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3354401 ).
Proiektu honek gero eta premiazkoagoa den erronka global bati aurre egitea du helburu: nola lortu EBko garapen-helburuak eta Nazio Batuen Garapen Iraunkorrerako Helburuak, berotze globalaren bi graduren barruan mantentzeko helburu globala betez eta beste planeta-muga batzuen urraketak saihestuz. EBko politikak garapen iraunkorreko helburuekin lerrokatuta egon behar dira (TFUEren 11. artikulua). Klima-aldaketaren eta habitat naturalen galera globalaren eraginek Milurteko Garapen Helburuak lortzeko egindako aurrerapena zapuzten dute eta EBko garapen-politikaren helburuak gauzatzea mehatxatzen dute. EBko merkatu-eragile publiko eta pribatuen rolean jartzen dugu arreta.
Elkarrekintza maila altua dute ekonomia emergente eta garatzen ari diren herrialdeetako eragileekin, eta, beraz, funtsezkoak dira EBren garapen helburuak lortzeko. Hala ere, zientziak ez du oraindik argitzen araudi-inguruneak nola eragiten dien haien erabakietan, ezta garapenerako egokiak diren, ingurumenerako eta gizarterako iraunkorrak diren aukerak egitera nola bultzatu ditzakegun ere. Ikerketa integral eta berritzailea behar da EBko merkatuko eragile publiko eta pribatuek jarduten duten araudi-konplexutasunari buruz, batez ere garapen bidean dauden herrialdeetako eragile publiko eta pribatuekin dituzten elkarrekintzei dagokienez.
Gure Partzuergoa, zuzenbideko, ekonomiako eta ingurumen- eta gizarte-zientzia aplikatuetako aditu nagusiek osatua, gai da araudi-konplexutasun hori diziplina arteko eta ikuspegi integral batetik aztertzeko, bai globalki bai sakonki, produktu espezifikoen bizi-zikloen bidez: jantzi aurrez eginak eta telefono mugikorrak. EBko garapen-politikaren koherentzia ahalbidetzen edo oztopatzen duten faktoreei buruzko ebidentzian oinarritutako ezagutza berri garrantzitsua eskaintzen dugu; Garapen-kezkak merkatu-eragileei dagozkien garapen-ez besteko politiketan eta araudietan nola integratu daitezkeen ulertzen lagunduko dugu; eta KPGaren eraginaren ebaluazioa hobetzeko tresnak eskaintzen ditugu, baita enpresen iraunkortasuna hobeto ebaluatzeko ere.
Enpresen Jasangarritasunaren Ikerketa Diziplinartekoa Erraztea Enpresen jasangarritasunaren ikerketa diziplinartekoa egin nahi duten beste batzuk animatzeko helburuarekin, gure SMART proiektua amaitzen dugu gure Ikerketa Gidaren sarbide irekiko bertsio batekin: Enpresen Jasangarritasunaren Ikerketa Diziplinartekoa Erraztea: SMART Ikerketa Gida ( https://ssrn.com/abstract=3626903 ).
SMART Legatu Planak Gure SMART emaitza ahalik eta gehien doan eskuragarri daude, eta espero dugu iraunkortasuna nola lortu buruzko eztabaida akademiko eta publiko zabalagoa piztuko dutela.
Ikerketarekin jarraitzen dugu, bai banaka bai proiektu berrietan, baita industrian dugun parte-hartzearekin ere, gure Enpresa eta Finantza Foroen bidez ( https://www.jus.uio.no/english/research/areas/companies/business-and-finance-forums/ ) eta interesdunen parte-hartze zabalagoaren bidez. SMART emaitzak eta ikuspegiak gure SMART bazkide diren unibertsitateetako eta haratagoko irakaskuntzan eta curriculumetan txertatzen saiatuko gara, hurrengo akademiko eta profesionalen belaunaldia moldatzen laguntzeko.
Harpidetu ( https://sympa.uio.no/jus.uio.no/subscribe/companylawgroup-info ) gure Enpresak, Merkatuak eta Jasangarritasuna buletinera ( https://www.jus.uio.no/english/research/areas/companies/newsletter/ ) informatuta egoteko, eta ez izan zalantzarik gurekin harremanetan jartzeko ( https://www.jus.uio.no/english/research/areas/companies/contact-us/ ) galderarik edo iradokizunik baduzu.
- UNIVERSITETET I OSLO (UNIVERSITY OF OSLO)