Skip to main content

Biodibertsitatearen Fundazioaren Proiektua Jatorritik: Landa Ingurunearen Ekarpen Anitzak Berbaluatzen

Azalpena

Proiektuak lurrarekin lotutako hainbat jardueratan lan egiten duten 12 emakumeren aholkularitza pertsonalizatua eta bi prestakuntza jarduera barne hartzen ditu: 20 orduko oinarrizko ikastaroa, "Landa Inguruneak Gizarteari Ekarpenak" gaian, eta "Landa Lurrarekin Lotutako Jarduerekin Lotutako Ingurumen, Gizarte eta Ekonomia Ekarpenen Karakterizazioa eta Ebaluazioa" gaian, ikastaro aurreratua. "Hobekuntza Aukerak". 30 ordu.

Lau autonomia erkidego (Gaztela eta Leon, Andaluzia, Extremadura eta Gaztela-Mantxa) hautatu dira, bakoitza landa-izaera nabarmenarekin, populazioaren hustupenak eta lan aukera faltak kaltetutakoa, baina non landa-eremuko biztanleek ondare natural eta kultural aberatsa kudeatzen duten, gizarteari ekarpen ugari egiten dizkiona.

Jarduerak erdi-aurrez aurrekoak izango dira, pandemiak eragindako egungo egoeraren ziurgabetasuna kontuan hartuta. Programa USALen dagoeneko eskuragarri dagoen e-ikaskuntza plataforma birtual bat erabiliz gauzatuko da.

Aholkularitza-zerbitzuak proiektu pilotu gisa sortu dira, eta, modu erakuslean, adibide praktiko gisa balio dute landa-eremuetan emakumeek egiten dituzten jarduera ekonomiko mota desberdinen ingurumen-, gizarte- eta ekonomia-ekarpenak karakterizatu eta kuantifikatzeko, lurraldearekin modu batera edo bestera lotuta daudenak eta biztanleria finkatzen laguntzen dutenak. Kuantifikazio honek produktu eta zerbitzu hauen bereizketa eta lehiakortasun faktore gisa erabil daitekeen oinarri bat identifikatzeko aukera ematen digu, baina etorkizunean hobetzeko aukerak identifikatzeko aukera ere ematen digu.

Jardueren deskribapena
  • Oinarrizko ikastaroak ikasleei ingurumen-, gizarte- eta ekonomia-ekarpen horiek guztiak aurkezten dizkie, eta, neurtzen ez direnez, gutxitan kontuan hartzen eta baloratzen dira. Ikuspegi teorikoa du.
  • Ikastaro Aurreratua izaera praktikoa du batez ere, ikasleek beren jarduerekin lotutako ingurumen-, gizarte- eta ekonomia-ekarpenak identifikatu eta ebaluatzeko lan labur bat garatzea helburu duena, irakasleen gomendioak eta aholkularitza-jardueren adibide praktikoak jarraituz. Ebaluazioaren emaitzak adibide gisa erabiltzen dira. Helburua da prestakuntza-jarduera honetan parte hartzen duten ikasleek adibide praktikoak ikustea, beren jardueretan antzeko ekintzak ezartzeko motibazio eta orientazio gisa balioko dutenak.