Chaniako i2connect Summer School: etorkizuneko aholkularien gaitasuna indartzea berrikuntza interaktiboa laguntzeko
Azalpena
Lehen i2connect Udako Eskola, etorkizuneko landa aholkulariek berrikuntza interaktiboa laguntzeko duten gaitasuna indartzea helburu duena, 2022ko uztailaren 23tik 29ra arte egin zen Chaniako Mediterraneoko Agronomia Institutuan , i2connect proiektuaren funtsezko helburuetako bat da. trebetasunak indartu, Grezia. Atenaseko Nekazaritza Unibertsitateak ekitaldiaren antolatzaile gisa eta Hohenheimeko Unibertsitateko , Dublingo Unibertsitateko Unibertsitateko , Széchenyi István Unibertsitateko eta Berner Fachhochschuleko dinamizatzaileek irlandar 26 Msc eta Doktorego ikasle hartu zituzten, i2connect liburuxkak, i2connect liburuxkak, i2connect liburuxkak, i2connect liburuxkak, i2connect liburuxkak, Serbiako , Belgikako , Suediako , Alemaniako eta Greziako unibertsitateak .
Parte-hartzaileen nahasketa interesgarri honek jardueraz betetako prestakuntza ikastaro batean parte hartu zuen . Ikastaroak berrikuntza-sareen esparruan aholkularitza lana emateko funtsezko gaiak eta kontzeptuak jorratu zituen , adibidez, prozesu interaktiboen erraztasuna eta Nekazaritzako Ezagutza eta Berrikuntza Sistemak (OJO) kontzeptua ( ikus : Taula ). Ikasturtean zehar hainbat ariketa interaktibo erabili dira ikasleen parte-hartze aktiboa eta sormena sustatzeko eta etorkizuneko berrikuntzako aholkulari gisa duten paperaz eta aholkularitza zerbitzuak arrakastaz emateko garatu behar dituzten gaitasunez sentsibilizatzeko. Parte-hartzaileek hainbat tresna metodologiko ezagutzeko aukera izan zuten , hala nola, Ekimenen/Berrikuntzaren Espirala eta Ko-sorkuntzaren Triangelua , eta praktikan jartzeko baserri bisita barne ( berrikuntza proiektua ). Tresna horiek baliagarriak dira bai aholkularientzat bai ikertzaileentzat berrikuntza sareak aztertzeko , inplikatutako eragileen papera identifikatzeko eta berrikuntza ekosistemetan nabigatzeko .
Taula : lehen i2connect Udako Eskolan landutako egituraren eta gaien ikuspegi orokorra .
Astelehena Asteartea Asteazkena Osteguna Ostirala Goizeko saioak
- Aholkularitza-ikuspegi motak ,
- AKIS kontzeptua
- Berrikuntzaren espirala Prozesu hotzak eta beroak,
- Berrikuntza-prozesuan aholkularien eginkizuna
- Landa-bisitaren eta amaieraren inguruko informazioa
- Erraztasuna
- sarrera
- Sareak
- Nire eginkizuna aholkulari gisa
- Ebaluazioa
Arratsaldeko Saioak
- Irteera , Sarrera ,
- Afaria
- Ikuspegi interaktiboak ,
- aholkularien gaitasunak ,
- Komunikazioa
- Baserri bisita
- Prestaketa
- Landako irteerak
- Dinamizazio ariketak
- Debriefing eta ondorioak
Parte-hartzaileek giro dinamikoaz gozatu zuten , taldeka lan egiten zuten giro pizgarri batean eta energia altua mantenduz prestakuntza osoan zehar , “ dibertigarria izan zen ” . eta “ aldi berean interesgarria ” . Udako Eskolari buruz egindako ebaluazioaren arabera , “ benetako ikaskuntza-esperientzia bat izan zen ” eta jarduera interaktibo guztiek ikastaroaren helburuak bete zituzten . Ikasleek " ezagutza ona" lortu zuten eta " prestakuntza espero nuenarekin alderatuta nahiko ezberdina zen ... hobe zen horrela " . Ildo beretik , zera adierazi zen :
“ Nigandik espero nuena baino ilusio eta gogo gehiagorekin parte hartzen ari nintzen zeregin hauetan guztietan . "Ez nintzen entzuten bakarrik ikasten, parte hartuz baizik".
“ Sektorean ikasten eta lan egiten duten pertsonen sarea egin nuen ; berrikuntza-ikuspegiei buruz ikasi ; "tresna berriak erabili eta errazteko ariketan adierazi nintzen"
Parte-hartzaileek euren arteko elkarrekintzan ez ezik, prestatzaileengandik jasotako orientazio, inspirazio eta iritziaz ere etekina atera dute. Orokorrean, ikasle gehienek udako eskolari agur sentimendu gogotsu eta «are gehiago ikasteko» gogoarekin.
Aipatzekoa da, halaber, udako eskolaren programan on-line bi ikastaro sartzen direla . Lehenengoa ( ex-ante ) berrikuntza interaktiboaren hastapen-ikastaro gisa eta parte-hartzaileen zeregina izan zen, ex-post-a jarraipen-ebaluazioa eta sareko ekitaldi gisa balio izan zuen .
Hala ere , hurrengo udan Hohenheim-en egingo den Udako Eskolan hobekuntza batzuk antzeman ziren , iraupena luzatzeko aukera emanez . Esaterako, parte-hartzaileek AKISekiko duten interes handiak ezagutza zehatzagoak ematea iradokitzen du ( prestz ) ikastaroaren aurretik ere . Gainera, Udako Eskolan , denbora gehiago eskaini behar da gaitasun batzuk garatzeko , beraz, jarduera garrantzitsuak , eta landa bisita , atsedenaldi eta kanpoko jarduera gehiago ere sar daitezke .