Skip to main content

Galdetzeak ezagutza sistema oso batekin konektatzen zaituenean

Argitalpen data: 14/10/2025

Azalpena

Batzuetan galdera soil batek imajinatzen duguna baino askoz handiagoa den lankidetza-sare baterako atea irekitzen du. Esan dezakegu hori gertatu zitzaiola, nolabait, Ricard Ballesterri , La Unió Llauradora i Ramaderako aholkulariari , AKIS Aholkulari Plataformako Aholkulari Laguntza Zerbitzua erabiltzea erabaki zuenean.

"Galdera bat egin nahi nizun almendra-liztorraren (Eurytoma amygdali) inguruan, kontrol integratuaren eta teknika desberdinen eraginkortasunaren inguruan. Kontrol biologikoan egindako azken aurrerapenen berri ere eman nahi nuen, eta zein ikerketa-talde ari diren lanean horretan..."

Ricardo Ballester, La Uniokoa

Ricardek informazio tekniko fidagarria eta eguneratua behar zuen. Eta galdera bat egiten duzunean, erantzunaren atzean nor dagoen jakin nahi duzu, konfiantza baita gakoa. Kasu honetan, bere kontsulta Gaztela eta Leongo Nekazaritza Teknologikoko Institutura ( ITACyL ) bidali zuten, eta hango espezialistek izurriteen kontrol integratuaren azken aurrerapenei buruzko txosten tekniko zehatza prestatu zuten.

Ez alferrik, Aholkularitza Laguntza Zerbitzua doako tresna bat da, erakunde espezializatuetatik erantzun eta irtenbide zehatzak eskaintzen dituena: Extremadurako Nekazaritza Elikagaien Teknologia Zentro Nazionala ( CTAEX) (nekazaritza eta elikagaien ikerketa); Galiziako Unibertsitate Enpresa Fundazioa ( FEUGA) (berrikuntza eta ekintzailetza); Navarrako Nekazaritza Elikagaien Teknologien eta Azpiegituren Institutua SA ( INTIASA) (ongarritzea eta izurriteen kudeaketa integratua baratzezaintzako eta landa-laboreetan); Gaztela eta Leongo Nekazaritza Teknologia Institutua ( ITACyL) (nekazaritza eta abeltzaintza jasangarria, eta nekazaritza teknologia);Kordobako Unibertsitatea-ISAG (trazabilitatea nekazaritza elikagaietan, digitalizazioa abeltzaintzan); Ardoaren Teknologia Zentroa ( VITEC ) (mahastizaintza), eta industriako beste profesional batzuk.

"Mila esker nire kontsultari emandako erantzunagatik; oso lagungarria izan da. Zorionak Constantinori bere lanagatik."

Kasualitatez, handik gutxira Ricardek prestakuntza ikastaro batean txostena prestatu zuen teknikaria ezagutu zuen. "Horrek konturarazten dizu ezagutza transferitzeko sare beraren parte garela guztiok", dio, "eta zein garrantzitsua den nekazaritza-elikagaien sistema osoak aurrera egitea".

«Oso zerbitzu erabilgarria da», gaineratu du. «Izan ere, arlo honetan lan egin arren, badaude galtzen dituzun gauzak, edo azken berriak jakin nahi dituzun gaiak. Merezi du zerbitzu hau gehiago ezagutaraztea».

Ricardek argi du: zerbitzu hau ikusgai egin behar da. Nekazariek eta abeltzainek, dioenez, oraindik ere borrokan ari dira digitalizazioan nabigatzen, baina sare sozialak erabiltzen dituzte. «Agian hori da haiengana iristeko bidea. Eta, maila profesionalean, LinkedIn aholkulariek zerbitzu hori ezagutu eta erabiltzeko atea da».

Hau Espainiako AKISak praktikan nola funtzionatzen duen adibide bat besterik ez da : aholkulariak, ikertzaileak eta teknologia-zentroak konektatzen ditu arloko erronkei erantzun azkarrak, zorrotzak eta lankidetzan aritzeko.

Nekazaritza aholkulari edo teknikaria ere bazara, gogoratu AKIS aholkulari laguntza zerbitzua erabil dezakezula zure zalantzak argitzeko eta gure sarean ezagutza zabaltzen laguntzeko.

Bisitatu akisplataforma.es eta ezagutu berriak, proiektu berritzaileak, ikastaroak eta tresnak zure eguneroko lana hobetzeko. Eta aprobetxatu doako AKIS aholkulari laguntza zerbitzua akisplataforma.es-en!

Lotutako Albisteak