Quan preguntar et connecta amb tot un sistema de coneixement
Descripció
De vegades un simple dubte obre la porta a una xarxa de col·laboració molt més gran del que imaginem. Això va ser el que en certa manera podem dir que li va passar a Ricard Ballester , assessor de La Unió Llauradora i Ramadera , quan va decidir utilitzar el Servei de Suport a l'Assessor de la Plataforma d'Assessors AKIS.
"Volia llançar-vos una consulta sobre l'avispilla de l'ametller (Eurytoma amygdali), sobre control integrat i efectivitat de les diferents tècniques. També volia conèixer els últims avenços en control biològic i quins equips de recerca hi estan treballant..."

Ricard necessitava informació tècnica fiable i actualitzada. I quan preguntes, vols saber qui és darrere de la resposta, perquè la confiança és clau. En aquest cas, la seva consulta va ser derivada a l'Institut Tecnològic Agrari de Castella i Lleó ( ITACyL ), els especialistes del qual van elaborar un informe tècnic detallat amb els últims avenços en control integrat d'aquesta plaga.
No en va, el Servei de Suport a l'Assessor és una eina gratuïta que permet obtenir respostes i solucions concretes d'institucions especialitzades: Centre Tecnològic Nacional Agroalimentari Extremadura, CTAEX (investigació agrària i alimentària); Fundació Empresa Universitat Gallega, FEUGA (innovació i emprenedoria); Institut Navarrès de Tecnologies i Infraestructures Agroalimentàries SA, INTIASA (fertilització i gestió integrada de plagues en cultius hortícoles i cultius extensius); Institut Tecnològic Agrari de Castella i Lleó, ITACyL (agricultura i ramaderia sostenible i agrotecnologia);Universitat de Còrdova-ISAG (traçabilitat en agroalimentació, digitalització en ramaderia); Centre Tecnològic del Vi, VITEC (viticultura), i altres professionals del sector.
"Moltes gràcies per la resposta a la meva consulta, ha estat de gran utilitat. Feliciteu Constantí per la feina feta."
Casualitats de la vida, poc després, Ricard va coincidir amb el tècnic que havia elaborat l'informe en un curs de formació. “Això et fa adonar-te que tots formem part d'una mateixa xarxa de transmissió de coneixement —comenta— i de com és d'important perquè tot el sistema agroalimentari avanci.”
"És un servei molt útil -afegeix-. Perquè, encara que treballis en això, hi ha coses que se t'escapen, o temes dels que vols conèixer l'última actualització. Val la pena que aquest servei es conegui més."
Ricard ho té clar: cal fer visible aquest servei. Els agricultors i ramaders, diu, encara tenen dificultats per endinsar-se en la digitalització, però sí que usen xarxes socials. "Potser aquesta sigui la via per arribar-hi. I, a nivell professional, LinkedIn és la porta perquè els assessors el coneguin i l'utilitzin."
Aquest és només un exemple de com l' AKIS espanyol funciona a la pràctica : connectant assessors, investigadors i centres tecnològics per donar respostes ràpides, rigoroses i col·laboratives als reptes del camp.
Si tu també ets assessor o tècnic agrari, recorda que pots utilitzar el Servei de Suport a l'Assessor AKIS per resoldre les teves consultes i contribuir a fer que el coneixement circuli dins la nostra xarxa.
Entra a akisplataforma.es i descobreix notícies, projectes innovadors, cursos i eines per millorar la teva tasca diària. I aprofita el servei gratuït de Suport a l'Assessor AKIS a akisplataforma.es!