1a Visita Cross Online dins del projecte FAIRshare
Descripció
L'Institut d'Aplicació Científica a l'Agricultura de Belgrad (IPN) és membre de la Xarxa de Serveis d'Assessorament d'Europa del Sud-Est (SEASN) i opera com a tercer en el projecte FAIRshare. IPN va organitzar la primera Cross Visit (CV) dins del projecte FAIRshare i, a causa de la pandèmia de la COVID-19, aquest CV es va organitzar com un esdeveniment en línia de dos dies (del 23 al 24 de novembre) mitjançant Zoom.
Objectius del CV
El cas d'usuari (UC) d'IPN dins del projecte FAIRshare pretén millorar la salut i el benestar de les vaques lleteres al sud-est d'Europa centrant-se en la implementació d'una eina digital: la calculadora de costos de mastitis (desenvolupada i implementada per Teagasc i Animal Health Ireland) per gestionar millor i conscienciar sobre la mastitis i els costos de la mastitis per al ramat lleter d'aquesta regió.
El CV tenia com a objectiu:
- Apreneu el màxim possible sobre l'eina digital seleccionada: Calculadora de costos de mastitis i experiències del procés de la seva adopció a Irlanda
- Feu una introducció més detallada dels seus assessors agrícoles a l'eina i al projecte FAIRshare
- Coneix les experiències dels equips visitants a l'inici de les seves UC i la implementació de les seves eines digitals
En aquest currículum, els participants incloïen investigadors, representants governamentals, assessors i representants de la indústria làctia de tres països europeus; Irlanda (Teagasc i Sanitat Animal Irlanda), Eslovènia (CAFS) i Croàcia (Ministeri d'Agricultura). Tots es van presentar a l'IPN UC i a la Calculadora de costos de mastitis, i es van discutir llargament per descobrir els principals problemes relacionats amb la implementació de DATS, experiències d'implementació de DATS a Irlanda i consells sobre la millor manera d'iniciar aquest procés al sud-est d'Europa. Per a IPN, aquest va ser un consell inestimable i va incloure informació molt pràctica sobre com procedir millor amb la seva UC.
Consells per als futurs organitzadors de CV:- Intenteu implicar totes les parts interessades, de manera que pugueu obtenir una visió més completa del cas d'usuari i DATS i recollir tota la informació necessària
- Seguiu les directrius i la metodologia per a la implementació de les visites creuades
- Planifiqueu el temps suficient per a la discussió, després de cada bloc de presentacions o taller
- En el cas del CV en línia i híbrid, la durada pot ser de 2 dies, però els amfitrions han de tenir en compte que més de 6 hores d'esdeveniment en línia poden ser esgotadores i ineficients. Per tant, s'hauria d'incloure una pausa per dinar més llarga o considerar una visita creuada de 3 dies
- Especialment si el currículum s'organitza en línia, necessitareu eines addicionals per motivar els participants per a la discussió: utilitzeu dinamitzadors, feu preguntes, feu enquestes.
- Si el currículum s'organitza com un esdeveniment híbrid, la transmissió de vídeo des del camp es pot fer en directe, cosa que permet als participants que el segueixen en línia i participar activament en temps real, però l'amfitrió ha de tenir en compte que per a aquest tipus d'escenari, un professional l'empresa audiovisual ha d'estar compromesa. Una altra opció és que la visita de camp es registri i es presenti com a material de vídeo i es discuteix en línia, la qual cosa no requereix una configuració professional.