Ir o contido principal

Cando preguntar te conecta a todo un sistema de coñecemento

Data de publicación: 14/10/2025

Descrición

Ás veces, unha simple pregunta abre a porta a unha rede de colaboración moito maior do que imaxinamos. Iso é o que podemos dicir que lle aconteceu, dalgún xeito, a Ricard Ballester , asesor de La Unió Llauradora i Ramadera , cando decidiu usar o Servizo de Apoio ao Asesoramento da Plataforma de Asesoramento AKIS.

"Quería facerche unha pregunta sobre a avespa da améndoa (Eurytoma amygdali), sobre o control integrado e a eficacia das diferentes técnicas. Tamén quería coñecer os últimos avances no control biolóxico e que equipos de investigación están a traballar nel..."

Ricardo Ballester, de La Unió

Ricard necesitaba información técnica fiable e actualizada. E cando fas unha pregunta, queres saber quen está detrás da resposta, porque a confianza é fundamental. Neste caso, a súa consulta foi remitida ao Instituto Tecnolóxico Agrario de Castela e León ( ITACyL ), cuxos especialistas elaboraron un informe técnico detallado sobre os últimos avances no control integrado de pragas.

Non en van, o Servizo de Apoio ao Asesoramento é unha ferramenta gratuíta que achega respostas e solucións específicas de institucións especializadas: o Centro Nacional de Tecnoloxía Agroalimentaria de Estremadura ( CTAEX) (investigación agrícola e alimentaria); a Fundación Empresarial Universitaria de Galicia ( FEUGA) (innovación e emprendemento); o Instituto Navarro de Tecnoloxías e Infraestruturas Agroalimentarias S.A. ( INTIASA) (fertilización e xestión integrada de pragas en cultivos hortícolas e extensivos); o Instituto de Tecnoloxía Agraria de Castela e León ( ITACyL) (agricultura e gandería sostibles e tecnoloxía agrícola);a Universidade de Córdoba-ISAG (trazabilidade en agroalimentación, dixitalización en gandería); o Centro Tecnolóxico do Viño ( VITEC ) (viticultura) e outros profesionais do sector.

"Moitas grazas pola súa resposta á miña consulta; foi moi útil. Parabéns a Constantino polo seu traballo."

Por sorte, pouco despois Ricard coñeceu ao técnico que preparara o informe durante un curso de formación. «Iso fainos dar conta de que todos formamos parte da mesma rede de transferencia de coñecementos», comenta, «e do importante que é que todo o sistema agroalimentario avance».

«É un servizo moi útil», engade. «Porque, mesmo se traballas neste campo, hai cousas que pasas por alto ou temas dos que queres estar ao tanto das últimas novidades. Paga a pena dar a coñecer este servizo máis amplamente».

Ricard teno claro: este servizo debe ser visible. Os agricultores e gandeiros, di, aínda teñen dificultades para navegar pola dixitalización, pero usan as redes sociais. «Quizais esa sexa a maneira de chegar a eles. E, a nivel profesional, LinkedIn é a porta de entrada para que os asesores o coñezan e o usen».

Este é só un exemplo de como funciona na práctica o AKIS español : conecta asesores, investigadores e centros tecnolóxicos para ofrecer respostas rápidas, rigorosas e colaborativas aos desafíos do campo.

Se tamén es asesor ou técnico agrícola, lembra que podes usar o Servizo de Apoio ao Asesoramento de AKIS para resolver as túas dúbidas e contribuír á difusión do coñecemento dentro da nosa rede.

Visita akisplataforma.es e descubre novas, proxectos innovadores, cursos e ferramentas para mellorar o teu traballo diario. E aproveita o servizo gratuíto de soporte de AKIS Advisor en akisplataforma.es!

Novas relacionadas